ΑΚΡΑΤΕΙΑ ΟΥΡΩΝ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ: Ασκήσεις

urinary incontinence - Women Kegel exercises
Τελευταία ενημέρωση: Παρ, 12/10/2018 - 14:20

 

<<Ακράτεια ούρων>> είναι η απώλεια ελέγχου της ουροδόχου κύστης. 

 

Οι δύο πιο συνηθισμένοι τύποι ακράτειας ούρων που επηρεάζουν τις γυναίκες είναι:

  1.  ακράτεια από προσπάθεια (στρές)
  2.  επιτακτική ακράτεια (ακράτεια έπειξης) *υπερδραστήρια κύστη 

 

Η ακράτεια επηρεάζει δύο φορές περισσότερο τις γυναίκες από ότι τους άνδρες, και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η εγκυμοσύνη, ο τοκετός και η εμμηνόπαυση κάνουν την ακράτεια ούρων στις γυναίκες πιο πιθανή.   Η ακράτεια ούρων δεν αποτελεί φυσιολογικό μέρος της γήρανσης και μπορεί να αντιμετωπιστεί.


 

Γιατί η ακράτεια ούρων επηρεάζει περισσότερες γυναίκες από τους άνδρες;

Οι γυναίκες έχουν την εγκυμοσύνη, τον τοκετό, και την εμμηνόπαυση, γεγονότα που επηρεάζουν την ουροδόχο κύστη και τους γύρω μυς. Οι μύες του πυελικού εδάφους που στηρίζουν την ουροδόχο κύστη, την ουρήθρα, τη μήτρα  και τα έντερα μπορεί να εξασθενίσουν ή να υποστούν βλάβη.  

 

urinary incontinence - women

 

 

Ποια μέτρα μπορώ να εφαρμόσω στο σπίτι για την αντιμετώπιση της ακράτειας ούρων;

Ο γιατρός μπορεί να σας προτείνει κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων.  Μερικοί άνθρωποι δεν πιστεύουν ότι τέτοιες απλές ενέργειες μπορούν να αντιμετωπίσουν την ακράτεια των ούρων.  Αλλά για πολλές γυναίκες, αυτά τα βήματα κάνουν την ακράτεια ούρων να απομακρυνθεί εξ ολοκλήρου ή βοηθά να μειωθεί η διαρροή.  

 

Αυτά τα βήματα μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Κάνοντας ασκήσεις Kegel. Εάν έχετε ακράτεια από προσπάθεια (στρές), οι ασκήσεις Kegel για την ενίσχυση των μυών του πυελικού εδάφους μπορεί να σας βοηθήσουν.   Ορισμένες γυναίκες έχουν συμπτώματα ακράτειας επειδή οι μύες του πυελικού εδάφους είναι πάντα σφιγμένοι. Σε αυτή την περίπτωση, οι ασκήσεις Kegel δεν θα βοηθήσουν τα ουρολογικά σας συμπτώματα και μπορεί να προκαλέσουν περισσότερα προβλήματα. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με τα συμπτώματα της ακράτειάς σας πριν κάνετε τις ασκήσεις Kegel.

 

 

Τι είναι οι ασκήσεις Kegel;

Οι ασκήσεις Kegel, που ονομάζονται επίσης "μυϊκή άσκηση του πυελικού εδάφους", είναι ασκήσεις για τους μυς του πυελικού εδάφους σας με σκοπό να ενισχυθεί η πρόληψη ή η μείωση του είδους της ακράτειας ούρων που ονομάζεται ακράτεια από προσπάθεια (στρές).   Οι μύες του πυελικού εδάφους υποστηρίζουν τη μήτρα, την ουροδόχο κύστη, το λεπτό έντερο και το ορθό.


Τέσσερις στις 10 γυναίκες βελτίωσαν τα συμπτώματά τους μέσω της προσπάθειας των ασκήσεων Kegel.  Οι ασκήσεις  Kegel μπορεί να γίνονται καθημερινά και μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μπορούν να αποτρέψουν την αποδυνάμωση των μυών του πυελικού εδάφους, κάτι που συμβαίνει συχνά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού. Οι μύες του πυελικού εδάφους μπορεί επίσης να εξασθενίσουν με την ηλικία και την έλειψη σωματικής δραστηριότητας.
Ορισμένες γυναίκες έχουν συμπτώματα ακράτειας επειδή οι μύες του πυελικού εδάφους είναι πάντα σφιγμένοι. Σε αυτή την περίπτωση, οι ασκήσεις
Kegel δεν θα βοηθήσουν τα ουρολογικά σας συμπτώματα και μπορεί μάλιστα να προκαλέσουν περισσότερα προβλήματα. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με τα συμπτώματά σας πριν κάνετε τις ασκήσεις Kegel.


Πώς μπορώ να κάνω ασκήσεις Kegel;
 

Για να κάνετε Kegels:

  • Ξαπλώστε.  Μπορεί να είναι πιο εύκολο να μάθετε πώς να κάνετε σωστά το Kegels ενώ βρίσκεστε ξαπλωμένος. Δεν χρειάζεται να ξαπλώνετε όταν μάθετε να κάνετε σωστά το Kegels.
  • Πιέστε τους μύες στην περιοχή των γεννητικών οργάνων σαν να προσπαθείτε να σταματήσετε τη ροή των ούρων ή το πέρασμα αερίων.  Προσπαθήστε να μην πιέζετε τους μυς στην κοιλιά ή τα πόδια σας ταυτόχρονα. Προσπαθήστε να πιέζετε μόνο τους πυελικούς μύες. Προσέξτε να μην σφίξετε το στομάχι, τα πόδια ή τους γλουτούς σας (γιατί τότε δεν θα χρησιμοποιείτε τους μυς του πυελικού σας εδάφους).
  • Χαλαρώστε.  Πιέστε ξανά τους μυς και κρατήστε τους για 3 δευτερόλεπτα.  Κατόπιν χαλαρώστε για 3 δευτερόλεπτα Να κάνετε μέχρι 3 σετ των 10 συσφύξεων κάθε μέρα.
    Μπορείτε να κάνετε τις ασκήσεις
    Kegels οπουδήποτε. Όταν οι μύες σας δυναμώνουν, προσπαθήστε να κάνετε Kegels ενώ κάθεστε ή ακόμη και όταν είστε όρθιες. Μπορείτε να κάνετε αυτές τις ασκήσεις ανά πάσα στιγμή, όπως για παράδειγμα όταν κάθεστε στο γραφείο σας ή στο αυτοκίνητο, ότν περιμένετε στη γραμμή ή πλένετε τα πιάτα. Μην κάνετε τις ασκήσεις Kegel μόνο όταν ουρείτε  γιατί αυτό μπορεί να αποδυναμώσει τους μυς του πυελικού εδάφους σας.

 

Αν είστε αβέβαιοι για το πώς κάνετε τις ασκήσεις Kegel, ή αν τις κάνετε σωστά, ο γιατρός σας μπορεί να σας δείξει.  Ένας φυσιοθεραπευτής πυελικού εδάφους μπορεί επίσης να σας καθοδηγήσει πώς να ενισχύσετε αυτούς τους μυς.


Πόσο σύντομα μετά την έναρξη των ασκήσεων Kegel η ακράτεια ούρων θα βελτιωθεί;


Μπορεί να χρειαστούν 4 έως 6 εβδομάδες πριν παρατηρήσετε κάποια βελτίωση στα συμπτώματα της ακράτειας.
Οι ασκήσεις
Kegel λειτουργούν διαφορετικά για κάθε άτομο. Τα συμπτώματά της ακράτειας μπορεί σε κάποιους να φύγουν εντελώς, αλλα μπορεί επίσης να παρατηρείτε βελτίωση, αλλά να εξακολουθείτε να έχετε κάποια ακράτεια, ή  μπορεί ακόμη και να μην έχετε βελτίωση.   Ακόμα και στην περίπτωση που τα συμπτώματά σας δεν βελτιώνονται, οι ασκήσεις Kegel μπορούν να σας βοηθήσουν να αποτρέψετε την επιδείνωση της ακράτειας.  Μπορεί να χρειαστεί να συνεχίσετε να κάνετε ασκήσεις Kegel για όλο το υπόλοιπο της ζωής σας.  Αυτό συμβαίνει γιατί η ακράτεια ούρων μπορεί να επανέλθει εάν σταματήσετε να κάνετε τις ασκήσεις.

 

 


Πώς μπορώ να αποτρέψω την ακράτεια ούρων;

Αν και δεν μπορείτε πάντα να αποτρέψετε την ακράτεια ούρων, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να μειώσετε τους κινδύνους:

  • Κάνετε ασκήσεις Kegel καθημερινά, ειδικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αφού πρώτα μιλήσετε με τον γιατρό σας.
  • Προσέχετε να διατηρείτε ένα υγιές βάρος.
  • Τρώτε τρόφιμα με ίνες για να αποτρέπετε την δυσκοιλιότητα.


 

 

 

 

Courtecy:  U.S. Department of Health & Human Services  - OFFICE ON WOMEN'S HEALTH