Ειδική Παιδαγωγός BSc, PgD
Ο βασικός ρόλος ενός Ειδικού Παιδαγωγού, εξειδικευμένου σε θέματα Δυσλεξίας και Μαθησιακών Δυσκολιών, είναι να αξιολογεί και να παρεμβαίνει σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μάθηση.
Τι γίνεται, όμως, όταν ο Ειδικός Παιδαγωγός βρίσκεται αντιμέτωπος με τις δυσκολίες του ίδιου του, του παιδιού;
Ορισμένοι ειδικοί, κυρίως σε χώρες του εξωτερικού, υποστηρίζουν πως ένας γονιός, ο οποίος είναι Ειδικός Παιδαγωγός και έχει εκπαιδευτεί σε μεθοδολογίες αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών, έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει, ο ίδιος το παιδί του στον χώρο του σπιτιού και τα πλεονεκτήματα είναι πολλά.
Κάποια από αυτά τα πλεονεκτήματα είναι τα εξής:
- Το παιδί αισθάνεται ασφάλεια στον χώρο του σπιτιού του και έχοντας δίπλα του τον ίδιο του τον γονιό.
- Ο γονιός, γνωρίζει ήδη το μαθησιακό προφίλ , αφού αφιερώνει ουσιαστικό και ποιοτικό χρόνο δίπλα του, κατά τη διάρκεια της μελέτης. Έτσι, μπορεί με ποικίλους και διαδραστικούς τρόπους να το καθοδηγήσει, χωρίς να χαθεί πολύτιμος χρόνος.
- Ο γονιός, γνωρίζοντας πολύ καλά τον ρυθμό του παιδιού του, μπορεί να κάτσει δίπλα του, χωρίς να υπάρχει η πίεση του χρόνου.
- Ο γονιός θα δείξει απεριόριστη υπομονή και επιμονή στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών του παιδιού του.
Όμως, υπάρχουν άλλοι ειδικοί, οι οποίοι πιστεύουν πως ο γονιός που είναι Ειδικός Παιδαγωγός, μπορεί να βοηθήσει τα άλλα τα παιδιά, αλλά όχι το δικό του το παιδί.
Κάποια από τα μειονεκτήματα είναι:
- Υπάρχουν πολλές πιθανότητες να υπάρχουν καθημερινές συγκρούσεις.
- Μπορεί να κλονιστεί η σχέση γονιού και παιδιού.
- Μπορεί να απειληθεί τόσο η εμπιστοσύνη του παιδιού απέναντι στον γονιό, όσο και η εμπιστοσύνη του γονιού απέναντι στο παιδί.
- Πολλές φορές, ο γονιός από την υπερβολική του αγάπη, μπορεί να μην θέσει ξεκάθαρους στόχους, όσον αφορά το πρόγραμμα παρέμβασης.
- Πολλές φορές, ο γονιός μπορεί να απογοητεύεται αν βλέπει πως το παιδί, παρ’ όλη την προσπάθεια που γίνεται, συνεχίζει να κάνει λάθη, να μη διαβάζει σωστά, να μην μπορεί να γράψει.
- Πολλές φορές, ο γονιός έρχεται στη δύσκολη θέση να πιέσει το παιδί, μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει εκνευρισμός και μεγάλη ψυχολογική κούραση.
Πολλοί είναι οι Ειδικοί Παιδαγωγοί, οι οποίοι έχουν οι ίδιοι παιδιά με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες. Ο κάθε γονιός, γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα το παιδί του, τις δυσκολίες του και τον τρόπο μάθησής του, ..και συνεπώς, δική του θα είναι και η απόφαση.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Sandra F. Rief (2005), “ How to Reach & Teach Children & Teens with ADD/ ADHD: Practical Techniques, Strategies and Interventions” ,JOSSEY – BASS, USA
Shaywitz, S. (2003). Overcoming dyslexia, New York: Alfred A. Knopf
Cohen, I., Manion I. & Morrison, K. (1998): A guide to teaching practice, Fourth Edition, New York
Goswami, U. & Bryant, P. (1999): Phonological Skills and Learning to Read, Psychology Press, U.K.
‘Early Intervention for Kids with Dyslexia’, Marianne, S. (2015)
Info
Ευχαριστούμε την ειδική παιδαγωγό Κα Ιωάννα Δημητριάδου ( idimitriadou@yahoo.gr ) διπλωματούχο Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση και με μετεκπαίδευση σε θέματα που αφορούν τη <<Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες>>. Ασχολείται με την αποκατάσταση παιδιών και εφήβων με δυσλεξία, και μαθησιακές δυσκολίες. Είναι μέλος του International Dyslexia Association , του Orton Gillingham Academy και του Dyscalculia Training Center.
Αρθρογραφεί για θέματα δυσλεξίας και μαθησιακών δυσκολιών. Έχει γράψει τα eBooks, Γραμματική με μια άλλη Οπτική, απλοποίηση βιβλίων της Ιστορίας του Δημοτικού και του Γυμνασίου, Βασικοί Κανόνες Γραφής και Αντιμετώπιση της Δυσορθογραφίας μέσω της Γραμματικής σειρά βιβλίων που αποτελεί μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία παρέμβασης και απευθύνεται σε ειδικούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Κυκλοφορεί στα upbility.gr/collections