Παιδική επιληψία και μαθησιακές δυσκολίες

Dimitriadou Ioanna
Τελευταία ενημέρωση: Πέμ, 03/05/2018 - 17:03

Ειδική Παιδαγωγός σε θέματα Δυσλεξίας και Μαθησιακών Δυσκολιών

 

Μπορεί η παιδική επιληψία να σχετίζεται με μαθησιακές δυσκολίες;

 

της Ιωάννας Δημητριάδου

 

 

Η επιληψία είναι μια νευρολογική πάθηση.  Οφείλεται σε διαταραχές εγκεφαλικής λειτουργίας και εμφανίζεται στα παιδιά.

 

Εξέλιξη της παιδικής Επιληψίας

Η παιδική επιληψία ποικίλει ανάλογα με τον τύπο και τη σοβαρότητά της, και η εκδήλωσή της διαφέρει από παιδί σε παιδί, καθώς μέχρι την εφηβεία, μέρη του εγκεφάλου του παιδιού συνεχίζουν να αναπτύσσονται.

 

Οι επιπτώσεις της επιληπτικής δραστηριότητας στα παιδιά

Όταν συμβαίνει μια επιληπτική δραστηριότητα, το χρονικό διάστημα που διαρκεί, ο τύπος της και η σοβαρότητά της, μπορούν να επηρεάσουν τα μέρη του εγκεφάλου που συνεχίζουν να αναπτύσσονται.  Τα σημεία του εγκεφάλου τα οποία σχετίζονται με τη μάθηση, μπορεί επίσης να επηρεαστούν.

 

Η παιδική επιληψία και οι μαθησιακές δυσκολίες

Ορισμένα παιδιά που εμφανίζουν επιληψία, πάντα ανάλογα με τον τύπο και τη σοβαρότητά της, ενδέχεται κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων να αντιμετωπίσουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες. Όμως, η επιληψία δεν αποτελεί αυτόματη συνέπεια αυτών των δυσκολιών.

 

Οι δυσκολίες που μπορεί να εμφανίσουν τα παιδιά με επιληψία είναι:

  • Στην οπτική αντίληψη
  • Στη λεκτική διαδικασία της μάθησης
  • Στην ομιλία
  • Στην ανάγνωση, στην ορθογραφία και στη γραφή
  • Στα μαθηματικά
  • Στη συγκέντρωση και στη μνήμη

 

Πώς η παιδική επιληψία επηρεάζει την μνήμη και την συγκέντρωση

(στη σύγχρονη βιβλιογραφία, υπάρχουν αναφορές από ανθρώπους που εμφανίζουν επιληψία, πώς αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μνήμη και στη συγκέντρωση, τα οποία σαφώς επηρεάζουν τη μάθηση).

 

Πώς η παιδική επιληψία επηρεάζει την συμπεριφορά

Στη συμπεριφορά, όπου εμφανίζουν συμπτώματα άγχους, απογοήτευσης και χαμηλής αυτοεκτίμησης.

 

 

"Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως τα περισσότερα παιδιά που παρουσιάζουν επιληψία, έχουν τη δυνατότητα να έχουν μια ενεργή και φυσιολογική πορεία καθ΄ όλη τη διαδικασία της μάθησης."

 

 

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

American Psychiatric Association (1980) Diagnostic and Statistical manual (Third Edition). Washington DC: American Psychiatric Association

Morey, L. (1988): P.D. under DSM-III and DSM-IIIR, an examination of convergence and internal consistency, American Journal of Psychiatry, 145.

Young Epilepsy (2018), Children with epilepsy and their learning,

Lingfield, Surrey

Κωνσταντοπούλου, Μ. (2017), Επιληψία σε παιδιά: Πότε εμφανίζεται και πώς αντιμετωπίζεται; mama365, Υγεία

Education and Study (2017), About Epilepsy, Epilepsy Action, Australia

 

 

 

 

 

 

Info

Ευχαριστούμε την ειδική παιδαγωγό Κα Ιωάννα Δημητριάδου ( idimitriadou@yahoo.gr ) διπλωματούχο Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση και με μετεκπαίδευση σε θέματα που αφορούν τη <<Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες>>. Ασχολείται με την αποκατάσταση παιδιών και εφήβων με δυσλεξία, και μαθησιακές δυσκολίες. Είναι μέλος του International Dyslexia Association , του Orton Gillingham Academy και του Dyscalculia Training Center.

Αρθρογραφεί για θέματα δυσλεξίας και μαθησιακών δυσκολιών. Έχει γράψει τα eBooks, Γραμματική με μια άλλη Οπτική, απλοποίηση βιβλίων της Ιστορίας του Δημοτικού και του Γυμνασίου, Βασικοί Κανόνες Γραφής και Αντιμετώπιση της Δυσορθογραφίας μέσω της Γραμματικής σειρά βιβλίων που αποτελεί μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία παρέμβασης και απευθύνεται σε ειδικούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Κυκλοφορεί στα upbility.gr/collections